Döv & långsam, men trevlig

Friday 11 February 2011
    

I detta fall är det faktiskt jag själv som är “boven i dramat”.

Det är eftermiddag, midsommarafton och jag har sprungit in i på CityGross för att snabbt handla lite grejer till kvällens grillning. Är glad och uppspelt och kommer fram till kassan, radar upp mina grejer och hälsar glatt på kassörskan som ser minst sagt trött ut.
Jag är en sån där person som i 99 procent av fallen handlar med kontanter, men just vid detta tillfälle är det kortet som gäller:

Jag: Är det inte jobbigt att jobba på midsommar?
Kassörska: Nja, man tjänar ju pengar.

Jag får sticka ner kortet och slår in koden och väntar.

Jag: Vad trist ändå…
Kassörskan: Nejdå… du måste trycka godkänn.
Jag (har inte hört henne): Men lite trist i alla fall.

Hon nickar och upprepar sig varpå jag fortfarande inte hör utan står leende och väntar.

Kassörskan (väldigt trött): Du måste trycka på GODKÄNN.
Jag: Jaha, oj! Hehe, jag är ju helt lost på det här!

Trycker på godkänn, packar ihop och går ut.

Visst, inte jättejobbigt kanske men hon såg ut som om hon helst av allt ville hem och sova, stackarn.

/Emmy

Emmy says:

Åh jag har blivit “Er” Emmy! Känner mig hedrad! 😀

Lina says:

Men alltså.. det värsta var ju att hon tjatade om att det var så trist för kassörskan att jobba på midsommar, det skulle jag bli skitirriterad på om jag var kassörskan.

Emma says:

Helt okej historia. Lite smårolig då man själv råkar ut för det ofta. Och sluta whina ni andra som kommenterat, ni drar bara ner stämningen!

Linda says:

Håller med övriga här… Väldigt trist. Men sen undrar jag också hur Emmy lyckades återberätta historien vad kassörskan sa när hon faktiskt inte hörde någonting… 🙂

Emmy är alltså kundens namn, och det är alltså inte “vår” Emmy 🙂

Linda says:

Visste inte att ni hade en “Er” Emmy, utan utgick ifrån att det var kunden som hette så. 🙂

Min poäng var att kunden inte hörde vad kassörskan sa, men ändå lyckades hon återberätta den här historien till oss… 🙂

Nej says:

Men vaddå, denna incident hamnade här för att att kassörskan var tvungen att påminna kunden om att trycka på godkänn-knappen (måste hända 1000 gånger varje dag) och för att kunden tyckte synd om kassörskan som var tvungen att jobba på midsommar?
Seriöst, det här var ju helt jävla värdelöst…tacka vet jag notalwaysright.com

Tråkigt att du lyckas bli så oerhört upprörd över ett i ditt tycke tråkigt inlägg. Det finns en del andra inlägg att läsa om man säger. Ytterst otacksam och irriterande attityd.

Nej says:

Det är ju uppenbarligen fler än jag som tycker att det var ett trist inlägg. Jag har redan läst alla andra inlägg (och jag har bidragit med egna upplevelser) och många av dem är roliga. Faktum är att när jag tänker efter är ALLA är roligare än detta. Jag tycker att ni helt klart förstör för er själva när ni lägger upp inlägg av denna kvalitet. Höj ribban lite.
Trist också att ni klagar på min attityd, måste man stryka er medhårs och gilla allt ni gör?
Är det en “otacksam och irriterande attityd” att tycka att ni borde sålla lite bland grejerna ni lägger in?

Lina says:

Det är självklart helt ok att tycka att något inte är kul. Men att i princip bli FÖRBANNAD pga det och kalla det “helt jävla värdelöst” som om det är intealltid.se’s ansvar att roa varenda jävla idiot som du/som om du hade betalat dyra pengar för detta, ja det är jävligt onödigt, otacksamt och irriterande. Kräks på människor som du. /Har inte något med intealltid.se att göra, tycker bara inte om människor som är negativa och elaka och trycker ner andra

What Lina said.

Emmy says:

 Well, eftersom det var jag som postade skiten från början kan jag ju tala om att detta var ungefär det häftigaste som hände i mitt liv just då vilket jag kände att jag ville föreviga på något sett (vilket resulterade i att jag skickade in händelsen). Något jag inte tog med i inlägget (vilket jag inser nu gjorde att det hela förlorade en del värde och dessutom gjorde det ännu mer internt) var att kassörskan var en gammal klasskompis som jag försökte kallprata med (vilket jag hatar) och att hon efter denna incident “gått på lunch” eller “slutat sitt pass” när jag närmat mig hennes kassa.
Så för att trösta er som lade era dyrbara sekunder på att läsa inlägget och bli besvikna kan jag ju härmed bekräfta det ni tänker: Jag är en urbota tråkig konsument, värdelös kallpratare och uppenbarligen också en episkt dålig bidragare med inlägg till denna sida.
Tycker nästan att denna tråd kan postas på sidan som ett eget inlägg, bara för att, hohohohohoh…!

Ida says:

Boooooring!

ghoulita says:

“Stackars dig som måste jobba på julafton/midsommarafton/långfredag mm!”
Folk som ska tycka synd om en när man jobbar på helgdagar verkar aldrig tänka på att det är tack vare att de vill handla då som man måste jobba.

Zelest says:

Jag brukar sällan klaga… men den här var faktiskt lite tam =P

Alla kan ju inte vara vinnare 😉

Zelest says:

Sant, sant. Utan spridning i kvalité så skulle man aldrig uppskatta de riktigt bra.

Kunden har (inte alltid) rätt says:

Name : Tweets that mention Döv & långsam, men trevlig at Kunden har (inte alltid) rätt! — Topsy.com
Comment: [from blog ] : […] This post was mentioned on Twitter by mattias, InteAlltid.se. InteAlltid.se said: Nytt: Döv & långsam, men trevlig http://dlvr.it/GJjYp #InteAlltid […]