En Max-box också kanske?

Monday 19 January 2009
    

Strax efter klockan tio en tisdagsmorgon, jag är på väg mot frysen för den dagliga inventeringen, stormar det in en gäst med en kupong i högsta hugg:

Gäst: Jag vill ha det här. (slänger fram kupongen)
Kassörskan: Men det strår “Köp en Whopper- få en Whopper
Gäst: Ja?!
Kassörskan: Men vi har inte Whopper.
Gäst: Varför står det det på kupongen då?
Kassörskan: Du är på McDonald’s nu, vi har inte Whopper. Det är Burger King.
Gäst: Jo, men ja har ju en kupong… (ser lite ledsen ut)

Eftersom gästen uppenbarligen inte skulle förstå inom en snar framtid varför vi inte hade Whopper, löste vi problemet med att ge honom två BigMac och bjuda på den ena. Han var nöjd och vi fick oss ett gott skratt.

/Karin K

Jesper says:

Bra sätt att lösa det på!

Galna kocken says:

Vad är “GRU-pärmen”? Något som den ryska underrättelsetjänsten använder för sina “spion-kuponger”? Ha ha..

Cecilia says:

Hädanefter ska jag slänga fram mina MAX kuponger på McD och ha rabatt. Nej men just ja. Varför äta McD´s gummiburgare när det finns MAX hamburgare? 😀

(offtopic)

Sebbe says:

Haha. Snacka om att köpa grisen i säcken. Snällt gjort, men en whooper mot en bigmac var ingen vidare bra deal.

Mymmeli says:

Inte för att jag vet vad Riccard och hans stavning egentligen hade med saken att göra, men ett litet inpass; jag jobbar inom en extremt stor möbelkedja, där ett flertal “välutbildade” chefer och överordnade särskriver och inte kan bilda korrekta meningar på papper – jag blir lika imponerad (läs; fascinerat förskräckt) varje gång. Så oavsett om Riccard stavar rätt eller inte så kan han vara en internutbildningsansvarig som surfar runt på nätet. Folk gör sånt.

Och vilken fantastisk service! Sedan hade det inte varit min standardåtgärd som chef, men det är cred till McD som löser det på ett så trevligt sätt. Mysigt!

Bella says:

Det var ju inte ens Karin själv som stod i kassan som jag uppfattade det. annars skulle det väl stå “jag” istället för “Kassörskan”

Mary says:

#Broken Haiku – Fast jag betvivlar att Riccard får betalt för att skriva kommentarer på nätet. Alltså behöver han ingen utbildning. Det är ett fritt forum – nätet. Med eller utan stav- och skrivfel 🙂 På jobbet däremot krävs oftast en viss utbildning.

Broken Haiku says:

Till Karins försvar, om Riccard haft rätt utbildning hade han inte blandat ihop accent och apostrof, inte använt det alls vid svensk stavning, inte särskrivit GRU-pärmen samt stavat rätt till kupong.

Mary says:

Wow – thanks Riccard. Jag kommer from nu att utnyttja kuponger från allehanda snabbmatskedjor på McDonalds. Vid protester ska jag hänvisa till GRU-pärmen. Lot’s of billiga luncher i sikte 🙂

mattias says:

Riccard: Allt funkar heller inte alltid enligt pärmarna, men tack för informationen. På riktigt alltså, inget sarkastiskt tack.

Hej,

Om Karin haft rätt utbildning så hade hon känt till rutinerna angående mottagandet utav en kuppong som inte gäller på McDonald´s men som en gäst ändå vill använda.

Hon ska glatt ta emot kuppongen, ge vad som utlovas (likande produkt) och vips, så vann McDonald´s gästen!

Helt enligt rutiner och standard!, Om Karin själv vill läsa på mer om detta finns det att läsa i GRU pärmen.

Riccard

Hannah says:

Åh vad jag känner igen det där!
Fast på sätt och vis är det ju faktiskt lite gulligt. ^^

Smartyn says:

Hehe, ja, dom kör nog mycket fys-träning på McDonalds sådär på morgonkvisten =) Socke-plast till morgongymnastiken XD

Hehe, nä, förlåt Karin, skoj inlägg och bra lösning på problemet =)

Broken Haiku says:

Hade du gymkläderna på dig på väg till fysen? 😉

Micke says:

Påminner om när jag och min treåring stannade för att äta i Jönköping. Vanligtvis brukade vi äta på Max, men den här gången blev det McDonalds. Om det var trötthet eller allmän förvirring vet jag inte, men jag kunde inte förstå varför personalen såg helt frågande ut när jag försökte beställa en Max-box. Flera gånger. Utan att förstå vad problemet var. Till slut sa kassa-killen bredvid att “han vill ha ett Happy Meal”. Då ramlade tio-öringen ner hos mig också.

Aki says:

Trevligt att man kan lösa det så alla blir glada, allt för sällan slutar det med att kunden blir utsläpad skrikandes och sparkandes…