
Jag jobbar i en ICA-butik. En kväll ringer en kollega mig på telefonen och ber mig komma till kassan. En kvinna står precis brevid kassan och jag går fram till henne för att se vad saken gäller.
Kvinnan berättar att hon inte hade fått rabatt på laxen som hon hade köpt. Det skulle visst vara ett fryst paket med 4 laxbitar för 39:90 kr och detta hade hon fått hem i veckans annonsblad. Jag kollade i både dator och reklamblad men kunde inte hitta någon sådan. Hon hade dock inte med sig erbjudandet som bevis men kunden gav sig inte och efter flera minuters argumenterande valde jag att ge henne rabatten trots att jag inte kunde hitta erbjudandet.
Någon timme senare ringer åter min kollega från kassan och ber mig komma dit. Vem är det inte som står där om inte samma kvinna som tidigare. Hon ursäktar sig för tidigare och jag står där som ett frågetecken tills kvinnan säger:
– Förlåt, erbjudandet var från Hemköp.
sicken underbar historia! hoppas hon fick behålla rabatten som belöning och good will!
Att hon fick rabatten fast det inte var nån? Det kan jag inte förstå. Men hon hade kanske fått behålla rabatten som tack för ärligheten:)
Det är härligt med människor som kan stå för sina misstag.
Det är ju en underbar kund! Helt jäkla underbar! Jag undrar bara om hon fick behålla rabatten eller hur ni gjorde?
Jag hade nog vart kvar hemma och aldrig visat mig i butiken igen. men starkt av kvinnan att komma tillbaka och be om ursäkt
Underbart att hon kom tillbaka, det hade jag aldrig vågat haha
Inte alla förstår att be om ursäkt!
Sagolikt.
😀