Finn fem fel

fredag 15 januari 2010
    

Det ringer på macken och jag svarar som vanligt med företagets namn, ort samt mitt namn:

Kunden: (väldigt osäkert): Ööööhm, vart har jag kommit?
Jag: Du har kommit till (företagets namn).
Kunden (fortfarande förvirrad): Jahaa… Öhm…, vi var in och lånade en film nyss men det är nog fel på den. Det är nog en Blueray, den fungerar inte…
Jag: Jaha, men kom ner hit så får vi kika på det och försöka lösa det.
Kunden (jätteförvånad): Jahaa… Vi som tänkte att ni skulle komma hit med en ny.
Jag: Nej men det blir nog lite svårt…

Kunden suckar och verkar faktiskt förstå att jag inte kan komma dit med filmen så vi lägger på. Inom 20 minuter kommer kunden med filmen. Det var inget fel på filmen, och det var inte heller en blueray. I stressen hade dock fel film hamnat i fodralet så de hade fått en helt annan film. Hur de kunde påstå att det var fel på den eller att de fått en blueray förstår jag då inte. Det var ju en helt fungerande DVD-skiva, fast det var fel film. Varför sa de inte bara det?

/Emma

Sulla skriver:

Hasch?