Hur reagerar han på restskatten?

fredag 12 februari 2010
    

Det flesta av våra bidrag är inskickade av människor som jobbar med service. Men ibland kan man ju även som kund få betrakta hur andra kunder kan bete sig bra underligt…

En man, 50+, är sen med en hyrfilm. Kassörskan upplyser om att det är en restavgift på 20 kronor, då filmen är sen med ett dygn. Mannen blir, minst sagt, upprörd och hävdar att det inte finns någon sådan information vid uthyrningsautomaterna. Kassörskan påpekar att det gör faktiskt det, varpå mannen tar och knäcker sitt medlemskort på plats och räcker över det.

– Ta det här, för det kommer jag ALDRIG att behöva igen!

Detta följs av en dramatisk utstormning ur butiken – utan någon av varorna han skulle handla.

Theremin skriver:

Hände något liknande när jag sommarjobbade på en mack för ett par år sedan.En äldre man hade tankat och betalat för sig och skulle precis gå när han kom på att han hade en rabattkupong i fickan. Han verkade ytterst förvånad när jag påpekade att det inte gick att dra av rabatten i efterhand, och medan han stod och klagade som värst kom chefen till kassan. Han förklarade ännu en gång att det inte gick att få rabatt på tankningen men att kupongen var giltig på alla våra stationer i över ett år framåt och att mannen mycket väl skulle kunna använda sin kupong någon annan gång.Han nöjde sig inte med svaret utan fortsatte att tjata en stund till utan resultat när plötsligt hans irriterade uppsyn förbyttes i ett slugt leende då hans hämndplan hade fullbordats."I så fall…" sade han långsamt, som för att bygga upp spänningen,"så skulle jag vilja låna saxen!"Han fick som han ville, och när han klippt sitt medlemskort i två bitar lämnade han butiken utan ett ord.