Osmidig aggression

Wednesday 26 November 2008
    

En kund ringer in och är upprörd över att hans internet inte fungerar. Han har en dålig betalningshistorik och har även denna gång blivit avstängd p.g.a. en obetald faktura. Kunden kräver att bli påsläppt då denna anser att fakturan är betald (samma dag som samtalet rings).

Inom kort så börjar kund orera över hur dåligt vårt företag är och att han vet var vi sitter någonstans. Han meddelar att han ska spränga oss i luften.

När jag lugnt informerar kunden om det olaga hot som just blivit yttrat och hur dumt detta var då jag satt med personnummer, adress, och telefonnummer så lade han efter en stunds tystnad på luren.

Peter says:

Bra hantering av kunden där.

Martina says:

Herregud vilka mäniskor det finns. Ja, mycket skit ska man behöva ta när man jobbar i butik. Hos alla kunder är det inte plogat ända fram=)Ska nog börja skicka in bidrag hit jag med, med tanke på alla knäppskallar jag möter om dagarna, haha. Kram på er

malin says:

det får kontoret i malmö också, som har com hem… drygt, men man kan driva lite med dom när dom hotar en.
jag skulle bli stämd av leif silbersky en gång, då han skulle hålla mig personligt ansvarig för att han inte kunde betala räkningarna, och därmed avstängd.

Martin says:

Ojoj, såna där fick Tele2s support rätt många av när jag jobbade där…

Medan jag jobbade åt Glocalnet fick man den där typen av samtal varje dag. Tyvärr var de flesta av dem från individer med utlänsk härkomst, och efter ett tag tänker man bara… ja ja.. men om du inte har betalat i tid, varför skall vi då ge dig bra service.

Broken Haiku says:

Det sorgliga är att det där inte är ovanligt. ComHem’s support i Härnösand får sådana där otrevligt ofta.

Zelest says:

Det bästa är om man även informerar att samtalet är inspelat. Vi har en fin knapp som vi kan starta inspelningar av samtal med ifall kunder beter sig hotfullt… för ‘framtida utvärdering’ tror jag det kallades. 😉