Reklamation (inklusive logiskt resonemang)

Wednesday 24 December 2008
    

Min kollega stod den här dagen i informationen där man även kan lämna tillbaka sina varor, självklart inom den överrenskomna tiden och mot kvitto. Just denna dagen kommer en dam in med en 10 år gammal plast-toasits (jo, hon hade faktiskt kvittot med sig) och vill lämna tillbaka den.

Anledningen? Den var för sliten, och hon menade att eftersom hon var ensamstående borde den klara mer än 10 års slitage!

/Pucko

Mattias says:

Jävla kärring! Hon ska inte ha nåt! E hon så snål så att hon inte vill lägga ut 150-200 spänn på en toasits efter 10 år, då kan hon minsann sitta på porslinskanten!

Felix den Store says:

Har man sparat ett kvitto i tio år förtjänar man tamefan en ny toasits. Och en utskrattning.

Mymmeli says:

Det roliga är; jag jobbar också på möbelvaruhus, dock i Malmö, och hörde häromveckan av en kollega på Bytesavdelningen att en kund kommit in och velat byta en toasits….sparar man kvitton i 10 år kanske man kör en turné när man ändå är på G?

Diana says:

Hemskt dålig historia om den är sann. Hur gick det? Fick damen byta? Om inte är ni hemska människor bakom disken…

Pelle says:

Kära nån! Att ens orka spara ett kvitto i tio år är värt en eloge. Men efter tio år borde man väl nästan ändå byta ut en toasits, sliten eller ej 😀

sessan says:

Usch …
Men jag blir också nyfiken på hur länge hon tycker att toasitsen borde hålla när hon är ensamstående. Tolv år? Tjugo år?