Trycka på de rätta knapparna

Thursday 7 August 2008
    

En kund var en dag in i vår stora butik med en dammsugare som han ville byta. Min kollega F fick ta itu med mannen eftersom han för tillfället stod i kundtjänsten:

Kunden, något bryskt: Ursäkta mig unge man! Du ser ut som en person som förstår sig på såna här apparaturer.
F: Ja, kan jag hjälpa dig med någonting?
Kunden, mycket upprört: Jag köpte den här dammsugaren här i förra veckan, och jag ska säga dig ATT DEN FUNGERAR INTE!
F: Vad är problemet?
Kunden: Det händer ingenting. Den fungerar helt enkelt inte! Ska det vara så svårt att förstå? Det är ALLTID fel på era saker! Det är väl ändå inte för mycket begärt att det ska fungera!
F: Har du provat att slå på den här på knappen?
Kunden: Ehh… alltså… nej, det har jag väl inte.
F: Prova det så får vi se om den fungerar.

Kunden slog på dammsugaren och visst fungerade den.

Kunden: Ehh, ja, alltså, det var ju så att… ehh… jaja, men tack ska du ha!

Tina says:

Hahaha xD Sådana personer är roliga!