Det man inte har i kudden får man ha i huvudet

Monday 16 August 2010
    

Jag till kund: Behöver ni hjälp med något?
Kunden: Ja jag letar efter runda innerkuddar.
Jag: Tyvärr har vi inte det, vi har bara fyrkantiga 50×50. Du får sy en egen innerkudde och köpa stoppning till kudden.
Kunden: Ja vad smart! Har ni sån där stoppning?
Jag: Nej, tyvärr har vi ju inte det heller.
Kunden: Men vart kan man köpa det då?
Jag: Ja du, ingen aning vart du kan hitta det faktiskt.
Kunden: Va!? Men det borde väl DU veta som jobbar på IKEA!
Jag: Jaa, nä, men det vet jag faktiskt inte…
Kunden: Men herregud, dom måste ju UTBILDA personalen!

Martin says:

"Du får sy en egen innerkudde?" Va? Kanske vettigare att föreslå ett besök i en mer välsorterad textilhandel…

S says:

Så fort nån frågar "varT kan man köpa det?" är det bara att svara "ditåt". Kunder som har koll på grammatik kan man däremot bemöda sig att hjälpa lite mer.

Tord says:

Håller med Cecilia där.

Får nämligen tipsa kunderna om precis den saken i mitt jobb på en liknande kedja.

Därmed inte sagt att kunden har rätt i att skälla ut dig för att du saknar utbildning!

Cecilia says:

Om jag varit säljare på IKEA hade jag tipsat kunden om att köpa en billig kudde i butiken och ta fyllningen ur den…

Lundgren says:

Konstig logik. Räcker det inte med att man utbildar personalen vad som kan köpas i butiken? Visst är det bra med lokalkännedom rent servicemässigt men att förvänta sig att butiksanställda ska veta vad som säljs vart?

Roger Nallen Pettersson says:

Måste ha varit svårt att säga : Jysk, hemtex eller Coop kanske har…du kan ju kolla där…fast vad jag vet så har ni haft stoppning på IKEA förut iaf…..^^