
För ca sju år sedan när jag jobbade på Åhlens tygavdelning fick jag ett telefonsamtal:
Kunden: Har ni gardintyg?
Jag: Ja.
Kunden: Vilka färger?
Jag: Alla i färgskalan, typ.
Kunden: Vad kostar dom?
Jag: Allt mellan 49 till 250 kr per meter.
Kunden: Har ni några med mönster?
Jag: Vi har blommiga, randiga, rutiga med flera…
Kunden: Jag kanske måste komma in och titta om jag ska köpa gardiner.
Jag: Det är nog bäst.
Undrar om hon tänkte köpa dom via telefonen?
/Jenny
Ja, det tror jag med 😛 Jag kan också göra så enstaka gånger, bara ringa och “kolla läget”. Då får man iallafall en vettigare överblick om det ens är värt att kolla upp det noggrannare.
He he, lite kul var det, men jag gissar att hon ringde för att höra om butiken hade ungefär det hon ville ha, för att ta reda på om det skulle vara värt för henne att ta sig dit och kika. Hon kanske hade en bit att ta sig för att komma till butiken.
Rätt lustig grej att fråga i telefon, ungefär som att ringa en skivaffär och fråga vilken sorts musik de har…
Inlägget i sig var ju inte sååå roligt ^^
Dålig service! ^^
Mm, hon kanske ville lägga in en beställning där hos dig och får dom uppsydda och hela shittet, haha:)