
Jag jobbar på en bensinstation, och då får man stå ut med mycket. Jag svarade i telefonen en dag och kände igen en av våra stammisar i andra änden:
K: Jag var inne för ett par timmar sen och köpte en påse potatis.
J: Ja, det kommer jag ihåg.
K: (Väldigt upprörd) Nu skulle jag fixa till maten och ser att det är några trådar på potatisen!
J: Det är nog lite groddar bara. Det är inget farligt, bara att skala bort!
K: Men så ska det väl inte vara?!
J: Men… det är absolut inte farligt. Det kan bli så ibland, men om du vill kan du ju komma ner och byta din påse.
K: Jag har sex mil in till stan, så det går inte! Och jag är hungrig nu!
J: Jaja, okej. Vad vill du att jag ska göra då?
K: (tyst en liten stund) Du får köra hit en ny påse, och kolla innan så det inte växer trådar på den!
J: Tyvärr kan jag inte lämna butiken och köra 6 mil för att byta en påse potatis det inte är något fel på.
K: Jag blir vansinning! Ingen service till era stamkunder alltså?
J: Tyvärr… ta med dig potatisen när du kommer nästa gång så kan du få pengarna tillbaka.
…innan jag talat färdigt hade jag fått luren i örat.
Hon kom tillbaka ett par dagar senare, men sa inte ett knyst om potatisen.
Att dom inte ens kan be om ursäkt heller…?
Det var ju bra service!Du skulle ju självklart ha bytt ut den åt henne!